fredag 19 mars 2010

Voulez-vous crochet avec moi?

Nu är vi sjuka igen och har varit nästan hela veckan. Onda halsar, host och snörvel. Det är aldrig roligt att vara sjuk men det känns om än lite jobbigare att ligga inne och snörvla när man bara har några veckor kvar i stan att njuta. Lite stressande...

Igår var jag så trött på att bara sova och äta så jag i alla fall stickade klart puffen som jag haft som sidoprojekt. Allt detta jobb för att jag inte hade råd med en sån här puff.


Puff Daddy

Jag virkade också färdigt OS-mössan för några veckor sen. Tanken var att den skulle bli lite längre men garnet tog slut.



Ojoj, verkar nästan som om vår emigrantblogg håller på att förvandlas till en pysselblogg. Ska försöka fokusera mer på annat i veckan som kommer, jag lovar! Nu ska jag gå och göra lite te till min onda hals.
Snörvel 'n' out!
Emma

4 kommentarer:

Viktoria sa...

men guuuud vad du är duktig , puffen var ju hur coooool som helst.
VILL HAAAAAAA!!!!!!!!

Susanne sa...

Den var ju jättesnygg! Jag vill oxå ha! Å Petter suktar efter Sverigemössan med :) Kanske drömjobbet ska bli att starta egen pysselstudio när du kommer hem? ;)
Håller tummarna att det löser sig med lght och jobb för er! Skoj med allt resande på väg hem med...det är ni värda! Kram!

Anonym sa...

EMMA!! I like!! Snyggt och pysligt :) Jag har också börjat virka men mest små djur till Vidar. Vi kan ju bli värsta pysslingarna när du flyttar hem! KRAAAAM

Anonym sa...

Pssst den anonyma var jag: Sandra Sjöblom :)