måndag 8 mars 2010

Februari på Monde Ruelle

Idag är jag lite krasslig så istället för att skriva ett milslångt inlägg tänkte jag bjuda er på bilder från galleriet Monde Ruelle som jag jobbar för. Under februarimånad har besökare kunnat njuta av en ytterst upplyst utställning, nämligen the Highlight Ball. Galleriet har spridit ett välbehövligt sken i vintermörkret med hjälp av lokala talanger som ställt ut sina lysande skapelser under parollen ecodesign. En skimrande utställning helt enkelt och här har ni de utlovade bilderna:


Alla kreatör i galleriet har en otrolig innovationsförmåga...


... det är därför svårt att välja en favorit...


.. men jag måste erkänna att jag gärna skulle vilja ha en av Laurent Sasielas taklampor som är gjorda av gamla persienner och oranget plaststaket (hänger upptill i bild, här gul och vit). Om jag ändå hade pengar...






En annan av mina favoriter är Cynthia Bellemare som gör lampor av diabilder. Här ser ni hennes "Bambi" (stående på träkuben på golvet).

Emma
Ps. Blir ni sugen på att se mer så hittar ni alla produkter till försäljning på monderuelle.com.

Inga kommentarer: