torsdag 4 mars 2010

Släpp fångarne loss, det är vår!

Jag skriver inte det här inlägget för att göra våra svenska insnöade läsare avundsjuka. Inte alls. Men jag ville bara berätta att våren har kommit till Montreal. Våren. Plusgrader, fågelsång och sol. Ja, jag vet att det bara är 4 mars vilket betyder att det fortfarande kan komma mer snö men just nu är det vårväder här. Ett säkert vårtecken är att Dairy Queen, den nordamerikanska glasskedjan, har öppnat upp sina portar efter att ha hållit stängt över vintern. Att snön smällt till små brungråa sandhögar på trottoarkanterna är ett annat vårtecken. Tecken på att våren är påväg! Plötsligt känns det lite lättare att leva.

Så denna soliga dag ska jag hämta ut våran bil som varit inne på lagning efter att den varit i närkontakt med fru Ws bil. Under tiden har vi haft en stor, fet Jeep Cherokee som är fullt utrustad. Den har till och med kamera i bakluckan som filmar ut genom bakrutan när man backar. Så föraren ser backningsvyn på en skräm fram. En kul gizmo, men samtidigt måste man ju fråga sig: hur lat är man bli om man inte orkar vrida på huvudet när man ska backa?

Nu ska jag ut och skotta fram bilen. Nej men vänta, det behöver jag inte göra för här i Montreal är det ju vår..

Vår vare med er!
Emma

1 kommentar:

Jon sa...

Släpp fånarne loss det är vår!