torsdag 18 mars 2010

Teknikens under

Idag har jag provat på något nytt, nämligen att göra en jobbintervju i Sverige med hjälp av en dator och en webbkamera. Det var nämligen så att jag, i mitt jobbletande inför hemflytten, skickade in en ansökan till ett jobb hos Landstinget Västernorrland. Efter några veckor hörde de av sig och ville veta mer. Vi bestämde att vi skulle ha en intervju över det stora internätet eftersom jag inte kunde vara på plats fysiskt. Efter tekniska genomgångar tog intervjun plats idag vid mitt eget matbord. Jag hade mina farhågor om svårigheterna med att försöka förmedla sin personlighet genom en skärm och nackdelen att inte kunna ta ögonkontakt med sin intervjuare. Trots det tyckte jag det gick förvånansvärt bra. Visst kändes det konstigt att inte kunna ta i hand när man hälsade men de som intervjuade var så avslappnade så det gick bra. En spännande ny erfarenhet helt enkelt. Om jag fick jobbet eller inte får vi veta de närmaste veckorna!

Emma

4 kommentarer:

andronikus sa...

Va coolt :D

Viktoria sa...

Lycka till då.
Guuud vad du är gullig, som vill fika med Axel å mig för att pigga upp mig.
Man blir glad av vänner som dig.
Den arbetsgivare som får dig får inte bara en som är duktig på sitt jobb men även en som är guld värd i ett arbetslag med sin omtänksamhet å glädje.

Anonym sa...

Det gick säkert toppen!
Men för sakens skull blåhåller vi våra tummar för att ni båda får jobb och hittar hem till S-vall igen :-D

//Daniel & Sandra

Emma sa...

Tack! Vad ni är snälla! =)