torsdag 5 november 2009

Hippie Halloween

Förra helgen var det halloween, som här firas med megapack godis och utklädnader i äkta nylon. Jon och jag var bjudna på Marie-Claudes 40års-fest som gick i 60-talets tecken (eftersom MC är född 69), så med andra ord var det en fest med hippies och hasch. Okej, det sista kanske inte var sant, men annars var det en epoksenlig fest på alla vis. Lavalampor, peace-märken, runda solglasagon à la John Lennon samt en och annan uppblåsbar Barbara. Det bästa var nog ändå den tidsenliga maten, dvs plockmat. Kyparna kom regelbundet med brickor fyllda av färgglada godheter och allt fick man lägga på det lilla fat man fått som ring runt lillfingret. Det var verkligen finger food!


Fingerfat med neonturkost tilltugg

Det var en underbart rolig fest även om vi fick utstå skallebank dagen efter!


Jon, födelsedagsbarnet och Yves


Fussball-fight

Sen måste jag bara få slå ett slag för min frisyr som tog 1h att resa. Till min hjälp hade jag 3627 hårnålar, 2 hårnät, löshår, en duschsvamp i nät (en sån som ser ut som en blomma) och en stor burk med spray. Den satt som berget hela kvällen men var inte den lättaste frisyren att ta ur sådär framåt småtimmarna. Ska man vara fin så får man skylla sig själv när man hittar hårnålar i håret 1 vecka efteråt!


Ståndaktig frisyr

Inga kommentarer: