torsdag 5 november 2009

Det händer...

... utanför fönstret. Okej, vill bara börja det här inlägget med att säga att jag tycker lastbilschafförer är bra människor och jag menar inget illa med det jag ska till att skriva. Men ibland undrar jag vad dem tänker med.

Tittar vi ut genom vårt vardagsrumsfönster kan vi se en liten viadukt dom går över en av vägarna. Mycket trafik passerar under denna viadukt, varav en del är lastbilar, och på viadukten går pendeltågen. Det återkommande problemet är att vissa lastbilar verkar ha svårt att beräkna sin höjd för sedan i maj har jag sett 2 lastbilar som inte kommit under med lastbilen intakt (och då är vi ändå inte hemma och spanar lastbilar så ofta). En kurs i huvudräkning kanske skulle behövas för de förarna?


Så här såg det ut i maj...

3 kommentarer:

Viktoria sa...

Men snyggt.....

andronikus sa...

Jaha är det så det ser ut när det är för lågt. Jag har alltid funderat på hur mycket som går sönder.

Anonym sa...

halsningar fran cabo verde! jag har haft min forsta sjosjuka den har veckan i en fin kombo med forkylningsfeber. Skadade valar och havsskoldpadda igar sa det vagde upp skiten.

STOR KRAM!