fredag 17 april 2009

As the french say: Au revoir!

Nu har far, mor och bror övergett luftmadrasserna på vårt vardagsrumsgolv och landat hemma i gamla Svedala igen. Det har varit supermysigt att ha dem här, deras 2 veckor gick väldigt snabbt. Mycket har vi hunnit med, så mycket att jag inte hunnit skriva om det. Här kommer därför en liten resumé:


I början hade vi riktigt kallt och grått vårväder...

... men i slutet tittade solen äntligen fram.


Vi hann med en tripp till Quebec där vi njöt av värmen...

...och den fina utsikten.


Jon och jag försökte visa dem de bästa sidorna av Montréal, exempelvis Parc Jean Drapeau där stadens skyline ståtligt reser sig ovan St Laurence river.

Idag har jag återerövrat lägenheten med hjälp av dammsugaren, men jag ska erkänna att det var med lite vemod jag städade bort alla spår efter familjen B. Eller nästan alla spår i alla fall. Mamma har glömt kvar ett paket med cupcakes-plåster, alltså plåster som är formade som små cupcakes. Ett typiskt mammainköp som jag tror pappa är glad att hon glömde =)
Tack för 2 härliga veckor pappa, mamma och Phil!
P&K Emma

Inga kommentarer: