onsdag 22 april 2009

Att träna eller att inte träna...?

Att vara sambo med någon som tränar inför ett maraton kan nog få vem som helst att känna sig som en lat soffpotatis. Jon är ute och springer i ur och skur medan jag sitter hemma vid datorn och funderar på om jag inte ska ta en kaka till kaffet ändå. Men nu ska det bli ändring på det! Jag har bestämt mig: Mitt nya mål är att jag ska bli smal och vältränad, för hur svårt kan det vara egentligen..??

Okej, okej... Jag inser att jag aldrig kommer att bli smal, det kan jag inte lura i mig själv. Jag skyller på att jag föddes med en grov benstomme som gör att jag aldrig kommer att se ut som Heidi Klum. Jag styrker nog "smal" ur mitt mål.

Då återstår vältränad. Det betyder att jag måste träna ofta. För att se vältränad ut ska också musklerna vara väldefinerade och då måste jag försöka få bort lite av mitt överflödiga underhudsfett. Det betyder alltså ingen mer choklad och gym 5 dagar i veckan... Kanske ska stryka "väl" ur mitt mål också.

Då återstår tränad. Jag ska helt enkelt börja träna. Det borde väl vara ett realistiskt mål i alla fall. Jag lovar att börja direkt, ja, imorgon alltså..
Emma

Inga kommentarer: