onsdag 29 april 2009

Glad valborg!

Idag har jag gjort det sista utav 4 prov för att få gå vidare till nivå 5 i franskan. Resultaten får vi imorgon, så nu kan jag bara hålla tummarna.

Idag är det väl valborgsfirande som gäller för hela slanten i Sverige. Här firas det inte, vilket är lite synd eftersom vi inte får en ledig dag. =) Fast det jag tror vi saknar mest är att inte få sjunga de traditionella vårsångerna en dag som denna. Att få stå där på torget och frysa bakdelen av sig samtidigt som man stämmer upp i en högtidlig Sköna Maj eller Vintern Rasat. Det finns inte mycket som slår det.

Istället ska vi gå på vernissage ikväll. Det är på ett galleri som bara ställer ut möbler som är gjorda av återanvänt material och temat för kvällen är Alice i underlandet. Det ska bli mycket spännande. Jag får berätta mer om galleriet i ett annat inlägg, är nämligen så att jag ska jobba lite med deras PR i vår, men det är en helt annan historia!

Glad valborg allihopa!
Emma

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Ni kan väl ta er i brasan istället.
Hoppas att ni får en bra kväll då.

Kram Viktoria

Ellinor sa...

Och här i Sverige behövde vi inte ens frysa baken av oss, det var jättevarmt och skönt!