fredag 3 april 2009

The Burridges have arrived

Igår kom andra invasionen från Sverige, nämligen mina föräldrar. Även min bror kommer att dyka upp om en vecka. Hittills har de hunnit strosa på Sherbrooke och bjudit mig på lunch. So far so good! Just nu ligger de båda jetlaggade, pappa i soffan och mamma i badet. Men lite action i sann familjen Taikon-anda har vi också hunnit med när vi blåste upp luftmadrassen. Problemet var att ingen orkade blåsa upp den manuellt och vi hade ingen pump, men alla hade vi den bästa lösningen på det, enligt oss själva i alla fall.


Mamma hade blåst upp luftmadrasser förr med hårfön och det hade ju gått såå bra. Det slutade med att luftmadrassen smälte lite och hårfönen blev överhettad och fick spendera kvällen i kylen.


Killarna tyckte att dammsugaren skulle användas och trots att hemmafrun Emma (som alltid använder den kära manicken) försökte säga att det inte fanns ett utblås på samma sett som på svenska dammsugare, så letade de ett utblås att koppla slangen till i minst 10 minuter.


Det slutade med att jag helt enkelt fick blåsa upp madrassen manuellt med lung-kraft.


När den väl var uppblåst var frågan om den kanske läckte. "Är du säker på att du inte hör något?"

På morgonen var luften forfarande kvar i madrassen, men jag tror ändå vi ska ta och investera i en pump till framtiden.
Emma

1 kommentar:

Viktoria sa...

HAHAHAHAHAHA.........
OOOO.... vilken lungkapacitet du har.
ÅÅÅÅååå... jag skulle vilja varit där och sett det hela.