fredag 3 juli 2009

Jons nya leksak(er)

Jon har köpt sig en ny leksak! Är det möjlgtvis:

A. En laptop i miniformat
B. En digital systemkamera
C. En pulsklocka

Och svaret är... A, B & C! Fast A och C köpte han för några månader sen. Det senaste inköpet är en digital systemkamera, en Canon 40D närmare bestämt, med 2 olika objektiv. Det är tydligen en semi-professionell kamera som har allt man kan önska sig. Sen han köpte den igår har han knappt släppt den utan suttit lekt med med alla finesser. Det enda han kommunicerar mellan varven är kommentarer som "jäklar vilken bra ljuskänslighet den har" och "jäklar vad den knäpper". När jag väl lyckas få honom att släppa kameran för lite mat så får jag en utläggning om alla fördelar med kameran. Jag vill inte verka dum så jag bara nickar, säger "wow" och försöker komma ihåg det jag lärde mig på fotokursen i gymnasiet.


Jon och hans nya favorit

Tycker ni jag låter bitter? Det är bara för att jag inte får tillräckligt med uppmärksamhet just nu. Egentligen tycker jag att det är ett bra köp.. eller jag kommer tycka det snart i alla fall ;)

Emma - uttråkad och utan uppmärksamhet..

4 kommentarer:

Mange sa...

Är det avundsjuka jag läser mellan raderna.. Hmm.. Har inte jag predikat Nikon.. Nikon och Nikon.. Nikon skall det vara annars får det vara. En Nikon om dagen är bra för magen....

//M

Jon sa...

Försäljaren på Simon's predikade Canon.. Canon och Canon, så han han lyckades göra "undo" på dina tidigare predikningar! ;-)

Hursomhelst, hade med den till Niagara Falls i helgen, fasligt nöjd hitills.

Bilder kommer inom kort.. Ciao!

andronikus sa...

Nämen har du köpt leksaker! :-D
Men tyvärr håller jag ju med att en Nikon om dagen är bra för magen. Du är dock säkert nöjd med din nya fotokanon :-)

Enjoy!

Jon sa...

Jag stog faktiskt och klämde på Nikon också, men Canon:en satt liksom bättre i händerna. :)

Dessutom var Canon:en en "one-off deal" så jag fick ca 1000 dollar mer kamera för pengarna. Inte mycket att fundera över mao!