söndag 31 januari 2010

Fotboll Nordamerikansk style

Häromveckan kom en kollega förbi och undrade ifall jag spelade fotboll. Först var jag på väg att fråga ifall han menade europeisk fotboll men ångrade mig när jag insåg att jag lika gärna kunde svara nej på direkten eftersom jag varken spelar "Football" eller "Soccer". Jag förklarade att jag inte hade en aning om vad det gick ut på. Han lät sig dock inte nedslås utan frågade "Well, can you catch a ball?" "Yeah I guess" svarade jag (med en viss aning att jag skulle få äta upp orden) och vips var jag inbokad på en match amerikans fotboll.

Så idag samlades vi ett gäng spelsugna i Westmount parc, satte upp koner och delade upp oss i lag. Jag fick en snabb genomgång vad dit gick ut på efter det så gällde "Learning by doing".




Vi hade 2 fysikt utpumpade men roliga timmar.

- Jon (som kommer att somna gott ikväll!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Dammit vad kul det ser ut!
Men hur gamla är dina kollegor jon?

kricka