torsdag 28 januari 2010

Wohoo!

Det snöar ute! Äntligen har snön återvänt till ett grått och trist Montréal! Minusgraderna börjar krypa sig på och ska ligga mellan -10 och -20 den närmsta veckan enligt väderleksrapporten. Då kanske vi äntligen kan få åka lite mer längdskidor.

Annars är allt som vanligt. Jag har skrivit in mig på en distanskurs i Ekonomistyrning. Det är ungefär lika sexigt som det låter kan jag meddela. Dessutom är boken sådär avskräckande tjock att det känns både fysiskt och psykiskt jobbigt att slå upp den. Och finns det då något bättre att göra än att skriva ett blogginlägg istället? Ni kan nog förvänta er många inlägg framöver...
Nä, nu ska jag gå och prata med migsjälv i tredje person för att se om jag inte kan bli lite mer peppad på ekonomi. Kom igen nu Emma, mot böckerna!

Emma

Inga kommentarer: