torsdag 14 januari 2010

Veckan så här långt...

I söndags var vi och såg Mamma Mia. Bättre än filmen tyckte både jag och Jon som också blev impade av hur de använde sig av den lilla fasta rekvisita de hade. Jag hade på något magiskt sätt lyckats komma över biljetter till två kanonplatser vilket gjorde hela upplevelsen ännu bättre.

Det är lustigt hur man plötsligt blir väldigt stolt svensk när man sitter där i publiken. När man börjar förstå hur populär Abbas musik verkligen är börjar man med detsamma sträcka lite extra på ryggen och prata svenska extra högt så de runt omkring en förstår att man bär på Abba-gener. "Vi svenskar kan allt göra bra musik!" tänker man. Eller ja, Björn och Benny kan det i alla fall. Jag får även en släng av patriotism kring stora tävlingar som OS, VM och EM där svenskar presterar bra, speciellt när man är utomlands.

Nu i veckan har både jag och Jon jobbat mycket. Vi har även tränat en hel del tillsammans. Jag har några gäst-pass på mitt gym så vi har faktiskt varit där och tränat tillsammans. För mig har det underlättat att ha någon som drar mig till gymmet. Ikväll t.ex. gick vi för att simma även om det bara var jag som gjorde det i slutändan. Jon fick tyvärr lära sig den hårda vägen att man måste ta med sig sina badbyxor för att kunna simma.

Emma

Inga kommentarer: