söndag 31 januari 2010

Afterwork för hillbillies

I fredags skulle vi bara ta en afterwork med Shasha och Andreas. Det slutade med att vi kom hem tjugo över 3 på natten. Vi har försökt fylla i varandras minnesluckor och så här tror vi kvällen fortskred.
Efter att ha ätit middag i Chinatown tog vi oss ner till Gamla stan nere vid hamnen. Vi hittade en bar/klubb med traditionella quebeckiska liveband där vi sökte skydd från kylan. Först kändes det som om vi kommit till någon liten byhålsbar i amerikanska södern, förutom att alla pratade franska. Det var cowboyhattar, linedance och stamp i golvet. Men efter några öl och när banden gått över till att även spela låtar på engelska lossande det även för oss. Kanske lite för mycket, men det kommer vi inte ihåg. Vi låter bilderna tala för sig själva...


Man vet att det är bra stämning när spontan "dans på rad" uppstår.


Shasha, Andreas och jag. (Jag kan tyvärr inte förklara varför jag har en förkärlek till att sticka ut tungan och göra peace-tecken när jag fått mig några öl innanför västen. Jag ber om ursäkt för detta.)


Hillbillies är vi allihopa, allihopa, allihopa...

En sak var i alla fall Jon och jag överens om; vi hade väldigt kul och det var värt varenda skallebank vi hade i igår.

Andreas har nu åkte hem till Sverige igen. Vi hoppas innerligt att han har slutat nynna på sin favoritlåt vid det här laget.
Emma

1 kommentar:

andronikus sa...

Hillbilly bilden är en av era top 3 på bloggen :-D
Kul att Jon alltid kan bjuda på sig själv