onsdag 11 mars 2009

Faktaruta #1

Första veckan på Ericsson här i Montreal fick jag en ny telefon med en trevlig feature, den har nämnligen inbyggd stegräknare. Den har också ett inbyggt program som kan konstuera fina grafer av antal steg per dag/vecka/månad, antal kilometer, snitthastigthet och annat finurligt som statistikhungrande motionärer kan tänkas vilja veta. Nyligen upptäckte jag att jag passerat miljonstrecket vilket gav mig inspiration till ett blogginlägg.

Okej, kanske värdelöst vetande, men jag kände att jag inte varit så aktiv på skrivarsidan sedan i julas och det är hög tid att plita ner något. Medans jag har ångan uppe tänkte jag passa på och rapportera lite besöksstatestik från vår bloggsida.

Sedan vi startade skriva i oktober har vi haft:
* 758 st unika besökare som gjort:
* 3585 st besök på emigranterna och som totalt gjort:
* 5992 sidvisningar

Av alla visiter vi fått så är 21% engångsbesökare, medans hela 79% är stammisar.

Av de som besökt oss har 65% använt internet explorer, 29% Firefox och 6% Safari.

Hela 90.7% har kört Windows och 8,9% Har använt Macintosh. Bara 0,3% har kört Linux. Ett fåtal besökare har använd Ipod samt Playstation 3.

De flesta besöken har kommit från Sverige följt av Canada. Sedan har vi också en del besök från England, USA, Danmark, Finland och konstigt nog också Serbien.

Ungefär hälften av besöken har gjorts av mörkhåriga personer, ca en femtedel har haft blont meddellångt hår och, nä, nu skojjade jag faktiskt. Sådan information går ej att utläsa ur google's statistikmotor... Inte än iallfall ;-)

Hursomhelst, Medelbesökstiden är 1 minut och 20 sekunder, vilket betyder att folk tillsammans spenderat hela 8000 minuter på våran sajt. Roligt att ni finns med oss!!

- Jon

2 kommentarer:

Sandra sa...

Haha!! Jag är en av stammisarna!! Skriver inte alltid någon kommentar men jag är lätt inne och läser om era bravader eller bara kollar om det har kommit något nytt inlägg flera gånger i veckan!!

Låter som att ni har det bra därbora och det hoppas jag att ni ska fortsätta ha men... kommer ni hem och hälsar på snart?!
KRAAAM :)

Jon sa...

Hej Sandra, du är ju faktiskt en av de flitigaste kommentatörerna, det är faktiskt guldstjärna i kanten för din del! =)

/J