söndag 14 december 2008

Julpynt i skolan

Jag har i tidigare inlägg beskrivit mina skoldagar, och i fredags var ytterligare en sådan dag som fick mig att fundera på om jag egentligen är tillbaka på lågstadiet. Sista timman innan vi slutade för dagen skulle vi elever julpynta dörren till vårt klassrum. Alla klasser pyntade sin dörr och sedan fick lärarna rösta på sin favorit. Vi gjorde en julgran av presentpapper, glitter och guldfärgat godispapper. Inte speciellt avancerat men man tager var man haver. Konkurrensen var hård mellan klasserna, men självklart vann min klass! Fast det ar nog inte granen som gjorde att lärarna föll pladask utan snarare julakvarellen som Tatiana hade målat på fönstret. Som pris fick i alla fall alla varsin julmugg med godis i. Ibland är det allt bra roligt att gå på lågstadiet!

Emma


Övre raden från vänster: Sam, Armando, Enrique, Carrie, Lucilla.
Nedre raden från vänster: Mona (min lärare), Noboyo, Tatiana och Nardane.

Inga kommentarer: