måndag 1 december 2008

Födelsedagsfest

I lördags fyllde jag 25 år, så nu är jag närmare medelåldern än min födelse som min bror så fint uttryckte det.

Jon tjuvstartade firandet redan i torsdags då han överraskade mig med middag på en brasiliansk restaurang. På restaurangen fanns 3 olika rätter att välja mellan, fisk, höna eller kött. Ni som känner mig vet att jag självklart valde kött =) Det roliga med denna restaurang var att kyparna hela tiden kom med nya köttspett som de kravade från. Vi fick varsin lapp, med en grön sida och en röd sida. Vände man den gröna sidan upp betydde det att man ville ha mer kött, och röd sida självklart motsattsen. Det fanns verkligen ingen hejd på den köttsliga upplevelsen! En underbar middag som vi avnjöt med en flaska vin.

På lördagen kom Jon med frukost på sängen. En lyx som borde införas oftare! Dagen spenderade vi hemma med att pyssla i lägenheten inför kvällen. Vi hade bjudit Jons jobbarkompisar och några av mina klasskompisar på en lite födelsedagsfest. De dök upp kring 19 och festen blev verkligen av det multikulturella slaget. Det dracks glögg, saké, sambuca, vodka och öl i massor. Inte konstigt att vi var sega dagen efter. Kvällen avslutades med att gå ut och dansa, väldigt kul!

Tack alla som var med och gjorde min födelsedag speciell så långt hemifrån (speciellt Jon)!
Kram Emma


1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis Emma!

Kul att du läser franska. Om det är någon tröst så vet jag precis vad du går igenom. Min tid på Franska A på Sthlms Universitet med en fransos som lärare och all utbildning på franska.. *gaah*.. det var svårt, men precis som du säger mycket lärorikt. Dessvärre är mycket glömt nu, men jag hoppas du får bättre träning varje dag där borta. Du kommer att klara dig galant!

Kram Lena