fredag 19 december 2008

Julavslutning i skolan

Idag var sista dagen i skolan i jul och det firades med tomte och sång. Alla i klassen hade tagit med sig fika så vårt fikabord såg nästan ut som något taget ur en Astrid Lindgren film, och ja, vi såg väl ut som de giriga ungarna i godisaffären i Pippi Långstrump. De ungarna som bara trycker i sig godsaker. Inte så smickrande, men gott..

Som den sanna tävlingsmänniska jag är så såg jag i alla fall till att få bäst resultat i klassen. Nä, jag vet att det inte var någon tävling, men jag vann ändå! Jag lyckades också kamma hem priset i vår klass för "Des eleves trés sage". Har inte riktigt koll på vad det betyder, men jag är säker på att det är något bra. Jag fick i alla fall ett presentkort och en kram från tomten. Vad mer kan man begära? Jag har lagt upp en film för att ni ska få känna på den sockerstinna julstämningen. Äntligen jullov!

Och så speciellt för er KomIn:are: Titta på bilden på mina fina julcupcakes. Nästa i klass med A-C och Sandras, eller hur? Jag använder min present väl! =)


Jingle Bells fast på franska - om tomten bara är hög på socker eller inte låter jag vara osagt.


Julcupcakes

1 kommentar:

Sandra sa...

Gumman!! Helt fantastiska Cupcakes, vi är sååå stolta!!

Stor GOD JUL KRAAAM!