söndag 21 februari 2010

Pyssel å Papp


Vad är det som sker här?

Under den senaste tiden har min bättre hälvt förvantlats till en hundraprocentig pysslare. Är det inte sömnad och stickning så är det tråckling (vad det nu är för någonting?) eller virkning. Lägenheten börjar sakta fyllas till randen med nålar, böcker, korsstygnsmönster och underliga attiraljer som jag inte vet namnet på.

Det allra senaste utsvävningen på agendan är tryck.


Det färdiga resultatet, en stämpel med Montreal Stads tecken.

På det hela taget glädjer det mig att Emma hittat en hobby, något som hon flertalet gånger sagt sig sakna. Det skall bli spännande att se vad det är för kreation som hon designat härnäst!

-Jon

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära vänner!

Hoppas allt är bra med er?
Emma... vill ge dig ett "mission" om tid finns dvs.
Att göra en OS-mössa :-D
Här hittar du några länkar att kika på.
http://zport.se/os2010/1.1831744-virka-din-egen-os-mossa

http://mimejd.bloggplatsen.se/2010/02/15/2547679-virka-en-egen-os-mossa-monster/

http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5264656

När du är klar och kommit in i fabrikstakt så kanske man kan få sig ett signerat exemplar:-P

Frusna hälsningar från S-vall Sweden // Danne

andronikus sa...

Snyggt ljus i bilderna. Bra pysslat av både Jon och Emma :)

Anonym sa...

Det började som en kittling i låren. Nu när jag vaknade imorse hade jag muterat fullständigt till en OS-nörd. Mat och sovklockan är ur funktion.

Så borde man ju kunna tycka att vi skulle haffa varandra på skype en vacker efterdag...

Emma, du skapande (skajpande?) morgonpigga kvinna i sina bästa år: Är du intresserad av sport och väder erbjuder mina tjänster eftermiddagar 15-17.

Mvh Kristin Björkebäck