måndag 12 oktober 2009

U-sväng


- Fråga: Vad är detta för skönhet?

Jag har på något outgrundligt vis alltid tagit mig fram i en Volvo. I min "kollektion" ingår f.n. 3 stycken, en Volvo Amazon, en C303 samt en 940. Inte för att jag är någon stor volvo-fanatiker, det har liksom bara blivit så automatiskt på någe vis, därför är det nu extra roligt att vår nya bil är en SAAB!

Inte vilken saab som helst heller utan något så ovanligt som en fyrhjulsdriven saab med boxermotor. GM's ledning kom på att man behövde en sportig fyrhjulsdriven bil för att konkurrera bättre i det nordamerikanska övre mellanbilssegmentet. Man tog DNA't från Subaru Impreza WRX och korsade det med saab's genuppsättning och vips var denna skönhet en faktum.


- Svar: Saab 9-2x

Återkommer inom kort med rapport från våran första roadtrip, ses i trafiken!

- Jon

4 kommentarer:

Viktoria sa...

vilka fina kort det blev, bilen är nästan finare på korten än i verkligheten, du kan verkligen konsten att romantisera en bil.
Men konstigt vore ju annars med tanke på att du tog typ 1 miljard kort på den.

Jon sa...

Jag tar ur amatörfotografssynpunkt det som en komlingmang!

Appropå bilder, skicka mig din e-mail så kan jag maila fotona på axel.

Ciao!
- J

andronikus sa...

Så det blev en 9-2:a till slut :-D
Grattis grattis.
Står det verkligen 2.5t där bak?

.... jag vill ha

Jon sa...

Det står 2.5i (Det går att klicka på bilden för förstoring). Turboversionen (2.0t) sitter bara i Aero-modellen. Kanske tur det eftersom bilförsäkringen här borta kostar skjortan !-)