torsdag 29 oktober 2009

Helgen i Austin - Fredag

I helgen tog vi oss alltså iväg på en liten minisemester tillsammans med Familjen W. Eftersom "i tid" är ett begrepp som vi inte riktigt förstår så panikletade vi stugor att spendera helgen i på onsdagen före. När vi väl kunde komma överens om stuga var det torsdag lunch men tur nog hittade vi en stuga mitt ute i ingenstans men ändå nära nationalpark Mont Orfordsom. Viktoria, jag och lilla Axel åkte dit efter lunch på fredag och fick sällskap av killarna senare på kvällen. Det var en mysig liten stuga som låg precis vid en liten flod.



Det var otroligt vackert med snön som låg kvar på träden, men samtidigt en jobbig påminnelse om att vintern väntar runt hörnet. Jag förstår fortfarande inte riktigt att det är höst...

På kvällen myste vi i stugan med god mat och ett oräkneligt antal omgångar Sekvens.


Jag och Viktoria tackade för oss vid kl.1 medan killarna fortsatte ända fram till småtimmarna och skyllde allt på att "det var djävulen som flög i oss". Säga vad man vill om den ursäkten men de fick i alla fall varsinn djävulsk huvudvärk dagen efter.


Djävulsdricka!

Emma

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir aldeles ledsen när jag ser snön! Här har vi iaf löv kvar på träden!
Puss på er! Annica