söndag 23 augusti 2009

Den här är till dig Viktoria

Efter att ha mottagit tjat, hotbrev och konstiga samtal där någon väser i luren "skriv på bloggen, skriiiiv på bloggen!" från söta Viktoria i Montreal så kommer här en liten uppdatering på vad som händer hos oss i Sverige. Förlåt, jag glömde bort att vi hade en bloggläsare som inte var vår egna släkt!

Vad har då hänt sedan jag landade? Det har varit jetlag blandat med släkt, vänner och konserter.

I torsdags kväll åkte jag upp till Stockholm för att träffa Sanna. Vi avnjöt en mysig middag på en uteservering innan vi gick till Mosebacke för att se Timbuktu och Damn! Var så underbart kul att få träffas när vi inte setts på så länge!


Bästa Sanna


Timbuktu (eller var det Timbukte?)

Igår hägrade ännu en konsertupplevelse i Stockholm, nämligen Coldplay på Stadion med mor och far. Jag hade redan sett samma konsert i Montreal, men när det finns en biljett över tackar man inte nej. Måste säga att stämningen var nog snäppet bättre på Stadion där alla var på plats för att se just Coldplay. På Osheaga-festivalen i Montreal var det andra band som också lockade och alla åskådare var kanske inte riktiga Coldplayfans. Om inte annat var svenskarna betydligt bättre på att sjunga.


Mor och far på Coldplay


Coldplay + konfetti = masshysteri

Idag står familjemiddag på schemat med mormor, morfar och Philips Sandra. Det vankas lammstek, kan det bli bättre? Och just nu sitter jag här på altanen och har den här utsikten. Livet är rätt bra ibland.


Sjön Bjälken

Emma
(Uppdatering på vad Jon gör överlåter jag till honom. *Peak peak*)

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Men ååå... det låter härligt.
Har dina föräldrar hus vis den sjön.
Det var otroligt vackert, som balsam för själen.
Åååååå jag som trodde att du skulle längta tillbaka, men NÄÄÄÄ!!!!
ja ja ja....Jag längtar iaf tills du kommer tillbaka.

Viktoria sa...

När kommer ni hem?????