måndag 17 augusti 2009

La Suède

Oj vad tiden går fort när man har roligt. Jag tyckte det var igår som jag bokade min resa till Sverige och nu är det redan dags att åka. Jag flyger mot Svedala om några timmar och Jon på torsdag. Huvudanledningen till att vi åker är Jons bror Petter och hans käresta Majas bröllop som går av stapeln sista lördagen i augusti. Jon har fått äran att vara marsalk och ska spela 2 psalmer i kyrkan. Han har tränat varje dag de senaste månaderna och hävdar nu att han kan spela dem både framlänges och baklänges. Jag hoppas han spelar dem framlänges på bröllopet.


Familjen Björkebäck Englund (blivande äkta makarna sitter längst till höger i bild)

Jon kommer att husera i Sundsvall innan bröllopet (som är nere i Smögen) och själv ska jag spendera min tid i Eskilstuna (och möjligtvis lite i Stockholm). Det är med blandade känslor jag lämnar Montreal i 2 veckor, skulle gärna vara kvar och njuta av staden och värmen. Samtidigt ska det bli jättekul att få lite kvalitetstid med familjen.


Philip


Mamma och pappa

För er som undrar så verkar det i alla fall som om att vi kommer att flytta tillbaka i höst. Det finns inga pengar för att förlänga Jons kontrakt så det är med sorg i hjärtat som vi nu har sagt upp lägenheten och försöker ställa in oss på att inte stanna kvar här. Planerna för framtiden efter Montreal är fortfarande ovissa. Vi har pratat om att resa och volontärjobba i Afrika, men idén är fortfarande i research-stadiet. Vi får se helt enkelt. Så se upp framtiden, för här kommer vi!
Emma

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Jaaaa.... du har väl redan glömt bort mig..... men men.......ja ja...

Viktoria sa...

Men OJ VAD DU SKRIVER HELA TIDEN.
Kul att man får se vad som händer.