tisdag 6 januari 2009

Nytt år, nya äventyr

Idag började skolan igen. Men det var faktiskt inte med någon ångest som jag gick och la mig igår. Visst det var väldigt jobbigt att gå upp klockan 7 i morse, det måste jag erkänna, men det kändes skönt att få komma in i lite rutiner igen. Ny lärare, nya lärdommar (hoppas jag)!



Det kan också ha varit så att jag inte hade någon ångest inför skolan eftersom jag ska ha ytterligare 11 dagars semester, med start imorgon. Då flyger jag till England för att möta upp med Jon som redan är på plats och jobbar där. Vi kommer att vara stationerade i staden Basingstoke, sydväst om London. Tanken är att vi ska bo i London på helgerna, för att få ut det mest av vistelsen. Sen blir det kanske ett och annat släktbesök också, men det får vi se.

Jag ska i alla fall flyga med US Airways för första gången. Verkar som om det är Amerikas svar på Ryanair. Man måste betala för varje incheckad väska och så verkar det som om att man måste betala för maten ombord. Jag hoppas bara att det inte läcker in vatten genom nödutgångarna som det brukar göra på Ryanairs flygplan..

Nu ska det packas!
Emma

2 kommentarer:

Sandra sa...

Men hallå... London, det är ju typ nästgårds! Kommer ni till Sverige något?
KRAM Sandra

Anonym sa...

Nej, tyvärr, blir inget Sverige den här gången. Fast det känns konstigt att vara så nära utan att inte åka hem... Eller ja, nära oh nära. Det blir relativt nära när man vanligtvis bor 12hs flygresa bort =)