onsdag 14 januari 2009

Önskas: GPS för harmoni i bilen

Efter söndagens extrema felkörning har vi börjat diskutera möjligheten att införskaffa en GPS. Det skulle skapa mindre stress och argumentationer mellan Jon och mig i bilen, för att inte tala om mindre felkörningar. Men det var inte förrän i måndags som vi faktiskt fick bevis på att vi nog måste köpa en GPS ganska omgående. Vi skulle nämligen lämna tillbaka bilen, vilket låter ganska enkelt men visade sig vara som en utmaning på Robinson. Eftersom vår nyinköpta bilkarta saknade förstoring av metropolen Basingstoke var vi utlämnade till de direktioner och den karta vi hämtade från Google maps.

Jag vet inte riktigt hur det gick till men någonstans körde vi fel och hamnade inte alls där vi skulle. Det tog hela 1 h av snurrande i rondeller och gasande upp och ner på på- och avfarter på motorvägen. Och nej, vi var inte direkt sams eller överens om var vi skulle. Tillslut kom vi i alla fall fram, och jag ska erkänna (även om det tar emot) att det var mest Jons förtjänst.


Förare med koll (?)

Så om det är någon som vet var man kan få tag på en bra, billig GPS så skulle Jon, jag och vår bensinbudget vara mycket glada!

3 kommentarer:

Anonym sa...

..har jag hört det här förrut!?
Förra gången ni snurrade i flera timmar skulle ni ut ur Avesta....
//Annica

Anonym sa...

Haha, ja ännu en anledning att skaffa GPS! I Avesta satt vi i alla fall i varsinn bil (eller pansarfordon) så vi slapp den dålig stämningen =)

andronikus sa...

Gör som jag, ha en personlig kartläsare. Då kan föraren alltid skylla allt på kartläsaren :-D

Det är en av reglerna vi har på våra bilsemestrar i Sverige, att inte ta med GPS:en, man upplever mer när man kör lite fel

Eller hur Linda ;-p

Men skämt åsido, det är inte kul när man har en tid att passa, och stämningen brukar förstås inte bli på topp när stressen faller på och när man börjar bli hungrig.