tisdag 7 oktober 2008

Lyxsambo på sightsseing


Igår påbörjade Jon sitt hårda arbetet som försörjande familjeman i familjen Björkebäck-Burridge. Fast frågan är om det var så hårt... Han verkade mest få vänta på att få sig en dator, en telefon, en plats att sitta på etc. Välorganiserat är tyvärr inte ledordet på Ericsson för tillfället.

Jag (läs Emma) började istället nya mitt liv som lyxsambo. Med en karta i högsta hugg tog jag mig an staden, eller i alla fall en del av den. Jag strosade ner för den stora shoppinggatan, genom Chinatown och gamla Montreal till St Lawrence floden. En definitiv höjdpunkt var domkyrkan Notre-Dame. Den är något yngre än sin namne i Paris men väldigt vacker.

Precis vid kyrkan låg en ny favoritaffär (eller kanske inte), Noel, där det säljs julsaker året om. Tyckte att kära IKEA var lite tidigt ute när det kom till julpynt, men den här affären tar jul till en ny dimension. Vulgärt är bara förnamnet!


Jag avslutade min dag med ett stopp på ett underbart fik där de bara sålde cupcakes. Cupcakes är muffins i olika smaker med glasyr på toppen. Eftersom det är Halloween snart hade de gjort cupcakes som såg ut som pumpor, mumier, spindlar och mycket mer. Fantasin hade inga gränser. Lägger in en bild för att de duktiga cupcakes-bakerskorna i Sundsvall ska få lite inspiration =)

Idag har jag skaffat nytt kanadensiskt telefonnummer. Nu förtiden når ni mig på +1 514 638 2841. Jon har ingen fungerande telefon för tillfället men hoppas få en från jobbet denna vecka.

Over 'n' out!

3 kommentarer:

Mange sa...

Vad roligt!! ;)

Vår blogg heter odmpersson.bloggspace.se.

Kram Paula!

Anonym sa...

Tror att det här livet som lyxsambo kommer att passa dig, Emma, utmärkt! Åh Emma, tröjan gör succe här i Stockholm! :)
Hoppas att ni bor in er snart, å ta hand om varandra!

Kram Anna

Anonym sa...

Hej! Va roligt att ni har en blogg som man kan läsa å se hur ni har det!! Hoppas ni får det toppen, jag kommer definitivt titta in ofta! :) Kram!!