lördag 4 oktober 2008

Flytt, byråkrati och resfeber















Efter 3 hektiska veckor bestående föreberedelser, utflyttning av tvärgränd, svordomar över diverse byråkratiska instanser, intensivfranskapluggande och några försvarliga grader av resfeber så är det nu dags att lyfta mot den nya världen.

Sitter nu på x2000 mot Arlanda för att möta upp med min medemigrant och påbörja flygningen med air france. Utanför vagnens fönster rusar ett färggrant höstsverige förbi. Spänning och förväntan!

/Jon

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Hejsan, gör ett nytt försök att meddela mig. Känner mig inte helt uppdataerad i blogg världen, (har aldrig varit där) Men nu har jag tydligen ett litet konto så att jag kan meddela mig med er.

Ville bara säga att jag hört att ni är framme och Lycka till!

Kram Moster Ullis

Sonja och Magnus sa...

Hej på Er!

Vi är så lyckliga över att vi känner någon med en blogg, vi kanske inte är så gamla i alla fall ;-)

Hoppas att ni har det bra och inte har träningsvärk i tungan efter alla övningar i franska språket!

Vi kommer att kolla er blogg hela tiden nu så känn ingen stress att lägga in nya historier. Hörde att Alex Schulman anser att en blogg är levande om man uppdaterar den 4 gånger per dag ...

Ha det gott

Kram Sonja & Magnus

Sandra sa...

Äntligen!!

Började ju nästan fundera på att kalla er blogg för tråkig... ;)
Kakan undrade häromdagen om hon fått fel uppgifter efter som hon inte kunde se något inlägg. Skönt att höra att ni är påväg/på plats och jag hoppas att ni kommer att överösa alla nyfikna bloggläsare med massor av nyheter, skvaller och intryck från den nya världen "over there".

STOR KRAM
Sandra a.k.a Tudde... eller var det Mudde?