måndag 27 oktober 2008

Fredagskonsert

I fredags lämnade vi alla funderingar om lägenheter, container, jobb etc hemma på hotellrummet och begav oss iväg på konsert. Vi gick och såg walesiska sångerskan Duffy uppträda på Metropolis. Men först upp på scen var Chris Velan, en helt ny sångare för oss som också visade sig vara riktigt bra. Han var ensam med sin gitarr på scen men "samplade" sig själv när han spelade (tror det kallas för det). Han började t.ex. med ett trummande på gitarren, vilket han spelade in och loopade, sen la han på en gitarrslinga, som han också spelade in och loopade. Så fortsatte han tills han hade så många slingor att det lät som ett helt band. Det är lite svårt att förklara så kolla in den här länken så kanske ni förstår vad jag menar!
http://www.youtube.com/watch?v=FG4_popNmiM

Duffy var också helt underbar, en av mina favoriter i alla fall. Underbart cool tjej! Titta bara på filmen här nere.

Efter konserten fortsatte vi till Jons stammispub, Hurleys och drack lite god öl. Var jätteskönt att få glömma alla måsten för en kväll och bara njuta av att vara här. Nu satsar vi på att njuta av mer livemusik i Montréal även framöver!
Emma


4 kommentarer:

Sandra sa...

Åhhh!! Jag är SÅ AVUNDSJUK!! Lärt ju fantastiskt, jag hade också velat vara där och dricka öl och bara glömma alla måsten... :(
KRAM Sandra (f.d grafiker)

andronikus sa...

Chris Velan var ju skitcool!!!!

Anonym sa...

Det är precis som Imogen Heap med Just for now.. coolt. Har lagt till dig Emma på skypen nu iaf. Ha det toppen!

Emma och Jon sa...

Ja, visst var Chris Velan cool! Åsa, jag ska ta och kolla upp ditt tips om den där omogna högen också ;-)

Sandra: Du var där, in spirit! Jag drack ju en öl åt dig =)

Emma