onsdag 15 oktober 2008

Alla dessa val...


Igår var det val här i Canada. De konservativa vann igen, även om de bara kan bilda minoritetsregering.

För oss är det många andra val som hägrar. På lördag ska vi till exempel titta på lägenheter och välja vilken vi vill spendera resterande 11 månader i. Just nu sitter jag och funderar på vilken typ av franskakurs jag ska välja, dagtid eller kvällstid, och om jag ska försöka jobba något samtidigt. Vi står också lite i valet och kvalet när det kommer till bil, ska vi leasa eller köpa när vi måste lämna tillbaka hyrbilen.

Och nu måste jag gå och välja vad jag ska ha på mig idag. Snacka om att vi har riktiga i-landsproblem!

Emma

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hej!
Jag skulle definitivt ha leasat en bil. Då slipper man kontantinsats, värdeminskning vid försäljning, osv. Det är helt enkelt mycket enklare att leasa bilen och ger större valmöjlighet att testa en ny modell när leasingen gått ut. Det var vad jag skulle ha gjort iaf. Själv provkörde jag en jäkligt cool Clio Sport med stoooor motor igår. Blev faktiskt lite kär :)
Kram igen!

Sandra sa...

Det är många på IKEA som inte riktigt kommit över att du gjorde slut med mig. Nu har jag ju visserligen skaffat mig en ny humle/dumle, tudde/mudde, piff/puff men du satte dina spår och vi kommer faktiskt fortfarande ihåg dig!!

Jag som inte bara är (grafiker) utan även en hängiven liten nörd (som på fritiden gillar att hänga framför tangentbord och skärm) följer med stor iver era små och stora äventyr. Svåra som enkla val och kollar in bloggen VARJE dag för att se om ni har något nytt och spännande att berätta, som jag sedan delger de skvallertörstande kollegorna!!

Det finns minnen av dig... Har sett din bild uppsatt i fastighetgrabbarnas hörna, en del kollegor stannar upp en stund vid sitt skåp med något drömmande i blicken och ett leeende på läpparna! Emma, vi minns och vi finns här och väntar på dig... ;)