lördag 30 maj 2009

Lördagsstrosande

Idag har vi strosat på gatan St-Laurent som var avstängd för trafik. Alla affärer hade ställt upp stånd framför sina lokaler där de reade ut sina produkter. Det fanns också matstånd och olika aktiviteter, ungefär som en marknad fast med lite högre kvaliet på det som såldes. Jon köpte ett par skor och jag fick en väska till mathandling.



Dagens fynd var i alla fall ett ställe som sålde ut cd-skivor för 50 cent styck (ca 3,5o SEK). Vi lyckades hitta några bra. Och Jon är överlycklig, han hittade nämligen den gammal Roxette-cd "Joyride" bland lådorna av skivor. För er som känner mig så vet ni att jag verkligen inte är något Per Gessle-fan. Lite osvenskt, jag vet, men jag kan bara inte med honom och hans musik.

Till historien hör att jag betalade Jons gamla kompis Pelle dyra pengar för att "låna" Jons gamla Roxette-cd och glömma att lämna tillbaka den. Allt för att komma undan herr Gessle. Ja, synden straffar tydligen sig själv. Nu får jag njuta av Gessles fantastiskt banala texter på högsta ljudnivå och Jon som sjunger "Lets join the joyride, join the jooooyyyriiide..!". Ok Gud, jag har lärt mig min läxa, jag ska inte göra såna dumheter igen, jag lovar!


En espresso i solen

Och Phil, du undrade vad som hade hänt med Savage Garden när du var här. Svaret är att de ligger i en kartong på St-Laurent tillsammans med en massa andra bortglömda artister.

Emma - som känner att det rycker lite i höger-foten tack vare musiken, men som aldrig skulle låta Jon se det =)

1 kommentar:

Anna sa...

Emma självklart kommer det vara varmt då... det är det dock inte nu... ca 10 grader och blåst. men det är ju så det är, den svenska sommaren! hörde att ni ska få finfrämmande.. hoppas att det kommit fram säkert! ha det bra och ta hand om varandra! kram