söndag 3 maj 2009

Grus i maraton-maskineriet



Detta skulle ha varit min maximala tränings vecka som jag långsamt byggt upp inför sedan i höstas. Med totalt 7h löpning och därefter 3 veckor av formtoppning hade jag hoppats att kanske kunnat spränga förbi målsnöret vid femtimmarssträcket, jag skriver "skulle ha varit" eftersom jag den här veckan _inklusive_ förra veckan bara kommit upp i 30 minuters träning. :-/

Efter att sprungit uppvärmingshalvmaran förr-förra helgen med de dåliga skona (se tidigare inlägg) drog jag på nästkommande träning på mig en skada i ena foten. Till skillnad ifrån tidigare blessyrer och allmänna plågor som kroppen belönar en med som tack för s.k. sportfåneri, så har foten denna gång inte tillåtit någon som helst löpning. Jag gjorde initialt några försök att träna cykling, trappmaskin och liknande istället, men inte heller det tillät min strejkande vänsterfot. Inte ens vanlig gång har har fungerat!

Allt är dock inte mörker, foten har sakta men säker blivit bättre dag för dag och igår joggade jag hela 5 minuter!

Jag är förresten här nu:

Klicka för karta!

Jobbet kallade söderut och jag anlände idag till huvudstaden på nästan 3000 meters höjd. Om min fot blir bättre kanske jag kan passa på att köra lite höghöjdsträning! Alltid något :-)

Mossmoss!

Jon

1 kommentar:

Anonym sa...

aj aj, hoppas det blir bättre! Bra kämpat hittills!
Annars få vi dra runt dig i skottkärra på dagen d.

Kram syster

ps. skulle även vilja höra mer om emmas "andra historia", jobbmöjligheter på galleri låter spenande!