onsdag 21 april 2010

Segs in the city

Eftersom Washington är en stor stad med mycket att se hade Jon och jag pratat om att ta en guidad tur av något slag för att få lite historia bakom alla byggnader och monument. Och jag tror vi hittade den ultimata touren, nämligen guidad tour på Segways. Så igår morse mötte vi vår guide för 3 minuters genomgång innan vi begav oss ut i trafiken. Det var både knepigt och läskigt i början, eftersom det är olikt något annat fordon jag någonsin kört förut. Det är ett eldrivet, tvåhjuligt fordon utan gaspedal och broms. Istället kör man framåt och bakåt med hjälp av sin egen kroppsvikt. Vill man åka framåt lutar man sig framåt och tvärtom. Ju fortare man vill åka, desto mera lutar man sig. Vill man stanna ska man stå rakt upp och ner. Men när man väl kommit in i det så gick var det riktigt roligt! Och så här såg det ut:


Jag och min "Seg" utanför Vita huset


Cruisandes genom Washington D.C.

Emma

1 kommentar:

andronikus sa...

Fyndig rubrik, och kul att ni provade åka Segs. Det måste vara annorlunda.