tisdag 1 december 2009

December - redan?

Oj, är det redan december? Var tog hösten vägen? Imorgon är det en vecka kvar tills vi sätter oss på flyget till Sverige för att fira jul.

I söndags firade vi min födelsedag, och ja, Jon kom så klart med frukost på sängen på morgonen. På eftermiddagen fylldes lägenheten av svenskar eftersom vi bjudit in till traditionellt svenskt adventsfika. Vi bjöd på glögg, pepparkakor och saffransbakverk av olika slag. Var väldigt mysigt. Det är nog alla människor som man aldrig skulle ha umgåtts med om man inte hade varit i den här situationen, men det är otroligt trevliga människor och jag är glad att vi får lära känna varandra. Tyckte mest synd om alla barn (8 stycken) som försökte hitta något att underhålla sig med i våra 3 rum och kök.

Just nu är Jon på hockey med en svensk kille från Ericsson. Kan det vara Montreal vs. Toronto kanske? Jag har dålig koll... Imorgon ska vi på en New York-kväll som anordnas av Jons avdelning där de bjuder på mat och dryck. Så nu måste vi fundera på vad vi har för NY-utstyrsel..? Några tips?

Emma

4 kommentarer:

Anonym sa...

...två hål i marken?

andronikus sa...

Jag tror på långskägg och pilotuniform :-D

Karin sa...

Jag hjärta ditt liv. Helt fantastiskt. När ska jag hälsa på?

Jon sa...

Haha! Strålande idé - Skulle nog göra brak-succé!