tisdag 8 december 2009

Handgjort

Jag har haft lite utav en hantverksmani den senaste månaden. Min nya favoritsida på internet är Etsy.com där jag kan sitta i timmar för att på inspiration. Hittills har jag bestämt mig för att börja sy allt från förkläden till väskor, att göra stämplar och textiltryck och att börja sticka. Hur det gått återkommer jag till i ett annat inlägg. Istället vill jag slå ett slag för alla otroligt talangfulla quebeckiska kreatörer. Häromdagen var jag nämligen på den stora årliga hantverksmässan som hålls innan jul där alla hantverkare samlas för att visa sina kreationer. Här blandas keramik med hattar, smycken med fårskinnstofflor, tvålar med kläder, ja ni förstår kanske vad jag menar. Här finns allt och lite till.
Här är mina två största favoriter bland de lokala hantverkarna:

A.J Creation - Handblåst glas och keramik i underbar kombination


Vackra mortelar - vill ha!


Vaser/vattenbehållare
Foton: A.J Creation

Anne Marie Chagnon - Smycken i alla färger och former


Hennes smycken är ofta lite "chunky" och otroligt coola


Och så är de färgglada. Att hon har sin bakgrund i Cirque de Soleil märks.

Vad tycker ni?
Emma

1 kommentar:

Karin sa...

Armbandet är TO DIE FOR!!!