söndag 20 september 2009

Audition, träning och galleri

Återigen har det gått så där lång tid sen vi skrev senast. Vad händer då här borta?

Jo, förra veckan var jag på en audition för att läsa in den svenska rösten till några e-learning filmer som skulle göras. Jag hittade annonsen för jobbet på internet och tog efter några dagar mod till mig och ringde för att få lite mer information. När jag lade på luren 3 minuter senare hade jag tackat ja till en audition där jag skulle läsa olika svenska texter dagen efter. När tiden för auditionen kom tryckte de upp en mick i ansiktet på mig och gav mig en svensk text. Snacka om att jag hamnade utanför min bekvämlighetszon! Jag har ingen aning om hur det gick, de skulle höra av sig om drygt 1 månad. Om inte annat så är jag en erfarenhet rikare!

Jon har ägnat den här veckan åt att träna. Han har provat-på-tränat med en triathlonklubb här i stan nästan varje kväll och har på övrig ledig tid läst på om allt som finns att veta om triathlon. 2 böcker är redan inhandlade. När han väl ger sig in i något är det helhjärtat och det här med träning har verkligen fått honom på kroken verkar det som. Han har till och med nämnt att han skulle kunna tänka sig att gå en kurs för kunna undervisa i ämnet. Jag vet inte riktigt vad som hänt med honom med honom...

Själv har jag haft skola och galleri hela veckan. Det är kulturdagar här fredag till söndag så vi har ett event där graffitimålare ska dekorera återvunna möbler. tror det kommer bli väldigt snyggt! Ska bli kul att äntligen få vara med på ett event som jag varit med på hela vägen och skött hela PRen till. Återkommer med bilder så fort jag kan.

Nu ska jag krypa i säng så jag hinner få lite sömn innan helgen.
Emma

Inga kommentarer: