söndag 10 maj 2009

Örnen har landat

Sent i lördags kväll landade Jon åter på hemmaplan här i Montréal. Tror han var glad över att få vara hemma även om han nog gärna hade stannat några dagar i värmen i Miami där han mellanlandade på vägen hem. Jag är i alla fall glad att ha honom hemma. Även om jag har haft fullt upp med saker att göra i veckan så har det känts tomt. Ingen har snarkat på nätterna, ingen har lämnat använda strumpor efter sig överallt i lägenheten och ingen har "glömt" att plocka undan maten efter sig. Väldigt lugnt och städat har det varit, men ack så tråkigt. (Oj, kan inte förstå att jag erkänner det, men kommer säkert ha ändat åsikt om 2 veckor..).

Så idag, söndag, sov vi länge, åt lyxfrukost och sedan förflyttade vi oss 2m til soffan och där har vi spenderat största delen av dagen. Tänk så lycklig man kan bli av att bara få ligga nära varandra i soffan. Är det så här underbart varje gång han kommer hem efter en resa så får han gärna åka bort oftare!

Hur han har haft det och vad han har gjort kommer han själv att skriva om i ett senare inlägg. Jag förväntar mig i alla fall att han använder munskydden som jag packade ner på alla bilder!! ;)
Emma

Inga kommentarer: